In order to increase national and international competitiveness and the ability to attract financial resources of structured research groups within the University, the University of Parma created the Scientific Equipment Fund. It is earmarked for the acquisition and/or extraordinary maintenance of equipment of general interest, including software packages closely related to research activities, through co-financing that normally does not exceed 85 percent of the total cost. The acquisition or maintenance of scientific equipment, financed with the Fund is approved by the Board of Directors upon the proposal of the University Research Committee.
Bando di Ateneo 2025 per la manutenzione straordinaria di attrezzature per la ricerca Le proposte di manutenzione straordinaria approvate dai Consigli di Dipartimento/Centro entro il 30 settembre 2025 dovranno essere presentate dal Primo Proponente utilizzando l’apposita procedura telematica alla pagina dalle ore 12:00 del 1 ottobre 2025 fino alle ore 12:00 del 15 ottobre 2025. Bando e Moduli di domanda PDF Bando Manutenzioni 2025 e Allegati PROT.pdf PDF Allegato 1 - linea manutenzioni DIPARTIMENTI.pdf DOCX Allegato 1 - linea manutenzioni DIPARTIMENTI.docx PDF Allegato 2 - linea manutenzioni CENTRI.pdf DOCX Allegato 2 - linea manutenzioni CENTRI.docx
Archivio Bandi PDF Bando Attrezzature 2018.pdf PDF Bando Attrezzature 2019.pdf PDF Bando di Ateneo 2020 per la ricerca - PARTE 2.pdf PDF BANDO_ATTREZZATURE_2021.pdf PDF Bando Manutenzioni 2021 - 1 edizione.pdf PDF Bando Manutenzioni 2021 - 2 Edizione.pdf PDF BANDO ATTREZZATURE 2022.pdf PDF BANDO MANUTENZIONI 2022.pdf PDF BANDO MANUTENZIONI 2023.pdf PDF Bando MANUTENZIONI 2024 Prot.pdf